چهارشنبه 26 تیر 1398 | Wednesday 17 th of July 2019 صفحه اصلی گروه الکترونیکی کامپیوتر
1-2-5- رابط سرپرستی مدیریت تماس سیسکو

مدیران شبکه، سرور CCMرا از طریق رابط وب سرپرستی مدیریت و تماس سیسکو [1]پیکربندی می کنند. اگر شما ادرس IPو یا نام دامنه یک سرور CCMرا بدانید،می توانید به رابط سرپرستی CCMدر URLزیر دسترسی پیدا کنید:

http://server-IP-or-name/ccmadmin

در مدیریت تماس 4.1و پس از ان ، به منظور ایجاد یک ارتباط ایمن تر ، به جای httpاز httpsاستفاده می شود.همانطور که در شکل می بینید ، گزینه های فراوان موجود در فهرست رابط سرپرستی ، پیکربندی را برای یک مدیر شبکه دلخواه می سازد. شما حتی می توانید چندین شناسه مدیر شبکه ، با قابلیت متفاوت داشته باشید. مثلا شاید مایل باشید، برخی از کارمندان قادر به مشاهده تنظیمات تلفن باشند، اما نتوانند تغییری در انها ایجاد کنند، در حالیکه برخی دیگر ممکن است نیاز به حذف کردن و یا اصلاح برخی از قابلیت ها داشته باشند.

شکل 4-5 ) رابط سرپرستی مدیریت تماس سیسکو

مدیریت تماس سیسکو یک نرم افزار است ، بنابراین بر روی یک سرور فعالیت می کند. به بیان دقیق تر نسخه 4.x( و همچنین نسخه 3.x) نرم افزار CCMبر روی سرور Windows 2000فعالیت می کنند.همچنین CCMبه یک پایگاه اطلاعاتی نیز نیاز دارد، که این پایگاه اطلاعاتی ،ارتباط مربوط به سیستم مدیریت تماس را ذخیره نماید. سیسکو به جای ایجاد و طراحی یک پایگاه بانک اطلاعاتی اختصاصی ، از یک برنامه کاربردی بانک اطلاعاتی جا افتاده، به نام Microsoft’s SQL 2000استفاده می کند.

علاوه بر بانک اطلاعاتی SQL 2000،  CCMیک دایرکتوری شامل اطلاعات کاربر نیز اضافه کرده است.به عنوان مثال ، یک سرپرست می تواند از این دایرکتوری درخواست پیدا کردن شماره تلفن یک کاربر خاص را بکند. سیسکو دایرکتوری ارتباط داده ها [2] را نیز در نرم افزار CCMقرار داده است. اما اگر شبکه شما دارای کاربران عضو دایرکتوری فعال مایکروسافت [3] و یا iPlanet( دایرکتوری Netspace) باشد، نرم افزار CCMمی تواند در این دایرکتوری نفوذ داشته و از ان ها استفاده کند.



[1] Cisco Call  Manager  Administration

[2] Data Connection (DC) Directory

[3] Active Directory-AD

Compatability by:
آخرین به روز رسانی سایت: سه شنبه, 22 اسفند 1391 - 00:26