شنبه 27 آبان 1396 | Saturday 18 th of November 2017 صفحه اصلی گروه الکترونیکی کامپیوتر
ساختار اموزش الگوریتم kruskal در نرم افزار swish max

مراحل الگوریتم کروسکال را با movie clipدسته بندی و هر movie clip  را در فریم مربوط به مرحله اش place  می کنیم. گراف مربوط به مثال را در همین نرم افزار و با استفاده از جعبه ابزار و ابزار های درج circleو lineرسم کرده و group  می کنیم. اعداد مربوط به وزن هر یال را نیز در جعبه متن نوشته و بر روی خطوط یالها می گذاریم.

در فریم اول ، مجموعه f  به صورت اولیه مقداردهی شده و مقدار تهی می گیرد. برای اینکار ، جعبه متنی حاوی f  در صفحه قرار داده و با استفاده از ابزار درج shapeنماد تهی را ساخته و در مقابل جعبه متن fقرار می دهیم. وعلامت targetرا برای ان فعال کرده تا بتوان برای ان اسکریپت نوشت.

در روال اموزش این الگوریتم یال با هزینه ی کمتر بر روی گراف با رنگی متمایز با ان و با جلوه گذاری نشان داده می شود تا کاربر متوجه انتخاب ان یال شود . جعبه متنهایی با محتوی " یال با هزینه ی کمتر " و " رئوس یال" در صفحه قرار دادیم که در هر مرحله جعبه متن های حاوی یالها و رئوس انها در مقابل ان قرار می گیرد.

 همچنین جعبه متنی حاوی  "u"  و " v" را نیز پایین دو جعبه متن بالا قرار دادیم که در هرحله جعبه متن مربوط به رئوس ابتدا و انتهای یال انتخاب شده در ان مرحله قرار می گیرد.

 یالی که انتخاب شود مجددا در جایی دیگر همراه با رئوس ابتدا و انتهایش با رنگی متفاوت با رنگ گراف اصلی درج می شود. به این ترتیب در پایان گرافی دیگر نیز حاوی مسیرهای بهینه انتخاب شده بین رئوس در صفحه خواهیم داشت.

در moive clipمرحله اول ،  یال با هزینه کمتر که یال از رأس صفر به یک است انتخاب می شود. برای متمایز ساختن این یال روی گراف ، از یال در گراف و جعبه متن حاوی متن ان کپی گرفته و رنگ ان را پررنگ و متمایز با رنگ گراف می کنیم.جعبه متنی را  مقابل جعبه متن "یال با هزینه ی کمتر" ، رسم و در ان کلمه اختصاری یال رئوس صفر و یک را طبق مثال "e01"  درج میکنیم.

رئوس یال منتخب مرحله اول را که در اینجا vo , v1  است را نیز مقابل جعبه متن "رئوس یال" درج می کنیم . از یال صفر و یک و وزن ان از روی گراف اصلی کپی گرفته و با رنگ مورد نظر ، در محل قرار گرفتن گراف با مسیر بهینه نهایی درج می کنیم. سپس تمام این اشیاء مرحله اول را انتخاب و بر روی ان راست کلیک کرده و گزینه ی group as spriteرا انتخاب و به movie clip   تبدیل می کنیم.

Movie clipرا باز کرده و اشیاء ان را به ترتیبی که توضیح داده شد در پانل timelineافکت گذاری می کنیم. سپس افکت stop  را در اخر افکت  همه اشیاء movie clip  گذاشته تا اجرا در ان فریم متوقف شود. 

در خط زمان صفحه اصلی یا در واقع scene  اصلی در فاصله فریم های قراردادی مرحله اول که در اینجا نیز فریم های 5 تا 10 است ، این movie clip  را placeمی کنیم. طبق نکته ای که قبلا نیز گفته شد ، ممکن است کاربر اموزش این الگوریتم را مرور کرده و از این مرحله سریع بگذرد و فقط نتیجه این مرحله را مشاهده و منتظر افکت و انیمیش ان نباشد. برای این منظور از دستور movie clip.gotoandstop(fram)به همان صورت که قبلا توضیح داده شد و در فریم های مرحله دوم استفاده می کنیم.

البته در اینجا نکته دیگری نیز وجود دارد. همانطور که قبلا ذکر شد تمام مراحل این الگوریتم را به صورت move clip  در اورده و در فریم مخصوص به خودش place  می کنیم. Movie clip  هر مرحله ، یال و رئوس متفاوتی را انتخاب و در مقابل جعبه متنهای "یال با هزینه ی کمتر"  و "رئوس یال" قرار می دهد. پس در ابتدای هر مرحله یابد جعبه متنهای مرحله قبل حذف تا جعبه متن های جدید این مرحله مقابل ان قرار گیرد.

 برای اینمنظور ، فریمی که با دستور movie clip.gotoandstop(fram)به ان مراجعه       می شود ، دارای این مشخصات است. این فریم بعد از فریمی که افکت stop  پایانی movie clip  قرار گرفته ،  می باشد.

همچنین در این فریم به جعبه متن های مذکور که باید در مرحله بعد از این movie clip  از صفحه برداشته شوند ، افکت remove  یا همان حذف می دهیم

Compatability by:
آخرین به روز رسانی سایت: سه شنبه, 22 اسفند 1391 - 00:26