چهارشنبه 28 شهریور 1397 | Wednesday 19 th of September 2018 صفحه اصلی گروه الکترونیکی کامپیوتر
عنوان فارسی: بررسی مراکز تلفن نسل جدید مبتنی بر انتقال صدا و تصویر روی شبکه
عنوان انگلیسی: Review of The new generation of call centers Based on Voice and Video Transmission Over TCP/IP Network
دانشجو: ظهورکاری اتنا
استاد راهنما: كريم ملك خسروي
استاد دفاع: نامشخص
تاریخ ارائه: اسفند 1390
مقطع تحصیلی: کارشناسی
دانشگاه: دانشگاه پیام نور مشهد
موضوعات مرتبط: تحقیقاتی | فناوری اطلاعات | شبکه | مدیریت |
رشته های مرتبط: علوم کامپیوتر | مهندسی فناوری اطلاعات |
تاریخ قرار گیری در سایت: 27 خرداد 1391 ساعت: 16:31:53
تعداد بازدید: 3818 بازدید
چکیده فارسی: مرکز تلفن IP- PBX (Privet Branch Exchanges) یک سیستم تلفنی طراحی شده برای انتقال صدا و تصویر روی شبکه داده ها(TCP/IP) می باشد و در تقابل با شبکه عمومی سوئیچ تلفن PSTN (Public SwitchedTelephone Network) قرار دارد. دروازه های اطلاعاتی VOIP ( Voice Over IP/ انتقال صوت روی پروتکل ای پی) می توانند با PBX سنتی ترکیب شوند و از لحاظ عملکردی قادرند که شرکت های تجاری را ترغیب به استفاده از اینترانت مدیریت شده ی خود, برای کمک به کاهش هزینه های راه دور نمایند. و از منافع شبکه ی ساده برای انتقال صدا و داده استفاده کنند. که باعث صرفه جویی در هزینه ها, افزایش تحرک پذیری و بالا رفتن افزونگی می گردد. IP- PBX می تواند هم به عنوان شی ء سخت افزاری عمل کند یا به صورت مرکز تلفن مجازی, یک سیستم نرم افزاری به حساب اید. از انجا که بخش عمده ای از قابلیت های IP- PBX در قالب نرم افزاری ارائه شده است, باعث می شود که محصولی ارزان شمرده شود و از لحاظ عملکردی می توان قابلیت های بیشتری را به ان افزود, از جمله: کنفرانس تلفنی – کنترل تماس های زنده – تلفن گویای تعاملی(IVR) – تبدیل متن به گفتار و ... .
چکیده انگلیسی: An IP (Internet Protocol) PBX (Private branch exchange) is a business telephone system designed to deliver voice or video over a data network and interoperate with the normal Public Switched Telephone Network (PSTN). VoIP (Voice over Internet Protocol) gateways can be combined with traditional PBX functionality enabling businesses to use their managed intranet to help reduce long distance expenses, enjoy the benefits of a single network for voice and data which in most cases give greater cost savings, greater mobility, and increased redundancy. An IP-PBX can exist as a hardware object, or virtually, as a software system. Because a major part of IP PBX functionality is provided in software, it is relatively inexpensive and makes it easy to add additional functionality, such as conferencing, control of live calls, Interactive voice response (IVR), (text to speech),
کلمات کلیدی: کلید واژه ها: IP- PBX,VOIP, FXO/FXS SIP, H.323 ,, تلفن IP , QOS
عنوان بازدید
 1-1- تاریخچه اختراع تلفن 1013
 2-1- تاریخچه تلفن در ایران 918
  فصل 2 : شبکه عمومی سوئیچ تلفن 855
|— 1-1- شبکه تلفن سنتی 864
|—|— 1-1-2- تلفن انالوگ قدیمی 897
|—|— 2-1-2-سوئیچ تلفن 1007
|—|— 3-1-2- اجزای یک شبکه تلفن 828
|— 2-2- شبکه عمومی سوئیچ تلفن 1026
|—|— 1-2-2- ساختار شبکه عمومی سوئیچ تلفن 1051
|— 3-2- مبادلات بخش خصوصی 800
|—|— 1-3-2- PBX (شرکت های بزرگ چگونه صحبت می کنند) 868
|—|— 2-3-2-سیستم های کلید ( شرکت های کوچک چگونه صحبت می کنند ) 785
|— 4-2- سامانه استاندارد شبکه تلفن سنتی: ( سوئیچینگ مداری) 829
|— 5-2- سامانه انتقال داده در شبکه اینترنت (سوئیچینگ پاکتی ) 962
|— 6-2- مراحل انتقال داده در شبکه اینترنت 810
|— 7-2- مهاجرت شبکه تلفن سنتی به سمت شبکه VOIP 882
 فصل 3 : رابط های انالوگ و دیجیتال 785
|— 1-3- جایگزینی کابل های PBX 764
|—|— 1-1-3- خارج کردن کابل های قدیمی و قرار دادن جدید ها 798
|—|— 2-1-3- اتصال PBX به مسیریاب 701
|—|— 3-1-3- رابط انالوگ E&M 731
|— 2-3- اتصال یک مسیر یاب به خط تلفن 714
|—|— 1-2-3- انواع گوناگون رابط های انالوگ و دیجیتال برای مسیریاب 770
|— 3-3- درگاه FXS 749
|—|— 1-3-3- اتصالاتFXS 776
|— 4-3 - درگاه FXO 749
|—|— 1-4-3- خصوصیات FXO 746
|— 5-3- اتصال مسیریاب به یک مدار دیجیتال 736
|— 6-3- تکنولوژی ISDN 986
|—|— 1-6-3- رابط های دیجیتال E1/T1 889
 فصل چهارم معرفی تکنولوژی VOIP 798
|— 1-4 - تاریخچه 846
|—|— 1-1-4- VoIP چیست ؟ 915
|—|— 2-1-4-کاربرد VOIP 930
|—|— 3-1-4- VoIP چگونه کار می کند ؟ 820
|— 2-4- مزایای استفاده از VoIP نسبت به PSTN 987
|— 3-4- دلایل عدم استفاده از VOIP در ابعاد گسترده تا به امروز 902
|— 4-4- جایگاه VOIP در ایران و جهان 827
|—|— 1-4-4- وضعیت ارائه سرویس VOIP در ایران 1218
|—|—|—  2-1-4-4- نمونه هایی از اجرا و پیاده سازی پروژه های VOIP 869
|—|— 2-4-4-روند گسترش VOIP در جهان 891
|—|—|— 1-2-4-4-تهدیدهای VOIP برای صنایع ارتباطی سنتی 955
|— 5-4 - نحوه ایجاد یک اتصال VoIP 1248
|—|— 1-5-4- تبدیل سیگنال انالوگ به دیجیتال 6519
|—|— 2-5-4- فشرده سازی صدای دیجیتال 1975
|— 6-4 - بررسی چند نوع فشرده سازی طول موج با کد های مختلف 1559
|— 7-4-VAD چیست؟ 1560
|— 8-4- انواع مکالمات با استفاده از VOIP 1481
|— 9-4- اجزای سخت افزاری شبکه VOIP 1418
 فصل 5 معرفی مرکز تلفن IP PBX 1072
|— 1-5- تعویض سوئیچ قدیمی با مرکز تلفن IP PBX 869
|—|— 1-1-5-مرکز تلفن IP PBX 847
|—|— 2-1-5- کاربردها و مزایای مرکز تلفن نسل جدید 742
|—|— 3-1-5- فناوری NGN 791
|—|— 4-1-5- برخی از قابلیتهای و امکانات ویژه مرکز تلفن 820
|— 2-5- معرفی سرور مدیریت تماس سیسکو CCM 853
|—|— 1-2-5- رابط سرپرستی مدیریت تماس سیسکو 782
|—|— 2-2-5- سیستم پشتیبانی و ترمیم سیسسکو 717
|—|— 3-2-5- سرورهای همگرایی رسانه 746
|—|— 4-2-5- گروه بندی مدیریت تماس های سیسکو با هم 717
|—|— 5-2-5- قرار دادن مدیریت تماس های سیسکو در شبکه 962
 فصل 6 پروتکل های کنترل دروازه 802
|— 1-6- پروتکل های UDP و TCP 897
|—|— 1-1-6- صوت تحت UDP نهTCP 1021
|— 2-6- پروتکل انتقال داده به صورت بلادرنگ RTP 1877
|— 3-6- پروتکل کنترل داده به صورت بلادرنگ 1325
|— 4-6- پروتکل های کنترل دروازه 1121
|—|— 1-4-6- پروتکل H.323 1220
|—|—|— 1-1-4-6- H.323و ارتباط ان با سایر استاندارد های خانواده H.32X 1030
|—|—|— 2-1-4-6 – پروتکل های تعیین شده توسط H.323 1295
|—|—|— 3-1-4-6- اجزای H.323 958
|—|— MGCP6-4--2پروتکل 1049
|—|—|— 1-2-4-6- اجزای MGCP 935
|—|— 3-4-6- پروتکل SIP 1124
|—|—|— 1-3-4-6- معماری SIP 1282
|—|—|—  2-3-4-6-ادرس دهی در SIP 1438
|— 5-6- مقایسه پروتکل های H323 و SIP 2034
 فصل 7 انواع تلفن ها در شبکه VOIP 1055
|—  1-7- انواع تلفن ها در شبکه VOIP 899
|—|— 1-1-7- تلفن های IP 797
|—|— 2-1-7 کدک های صوتی در تلفن های IP 1101
|—|— 3-1-7- چند نمونه خاص از تلفن های IPسیسکو 801
|—|— 4-1-7 -معرفی محصول VT Advantage جهت افزودن تصویر به تماس های صوتی 738
|—|— 5-1-7- ویژگی های تلفن های IP 937
|— 2-7- تلفن های انالوگ 753
|— 3-7-تلفن های IP نرم افزاری 711
|— 4-7- ارتباط دهندهIP سیسکو 696
 فصل 8 امنیت صدا در شبکه VOIP 761
|— 1-8- امنیت صدا 792
|—|— 1-1-8- تهاجم 731
|—|— 2-1-8- انواع تهدیدات صوتی درشبکه VOIP 1146
|— 2-8- روش های نفوذ هکر ها به شبکه VOIP 924
|— 3-8- معرفی تکنولوژی ایمن زیر ساخت ها برای محافظت سیستم های صوتی مبتنی بر VOIP 710
|—|— 1-3-8- شبکه مجازی 736
|— 4-8- روش های کلی محافظت از سیستم صوتی در زمان استفاده از سرویس VOIP 674
|— 5-8 -نقص های سیستم VOIP 694
|— 6-8- ایمن سازی VoIP خود 713
|— 7-8- توسعه ی طراحی شبکه ی مناسب 717
|— 9-8- ازمایش خطرپذیری در حوزه ی گسترش VoIP 692
 فصل 9 کیفیت صدا درشبکه VOIP 685
|— 1-9- کیفیت در VOIP 710
|—|— 1-1-9-اندازه گیری کیفیت صوت 919
|— 2-9- QOS 728
|—|— 1-2-9- پهنای باند موثر 934
|—|— 2-2-9- گروه های QOS 825
|—|— 3-2-9- مکانیزم های QOS 959
 فصل 10 معرفی سرویس دهنده Skype 739
|— 1-10- skype 720
|—|— 1-1-10- ویژگی های اسکایپ 841
|—|— 2-1-10- وسایل و برنامه های کاربردی برای کلاینت 660
|—|— 3-1-10- سیستم و نرم افزار 663
|—|— 4-1-10- کنترل و بازیابی پروتکل 696
|—|— 5-1-10- کدک های صوتی و تصویری 696
|—|— 6-1-10- کلاینت 692
 نتیجه گیری و پیشنهادات 817
 فهرست منابع 1147
Compatability by:
آخرین به روز رسانی سایت: سه شنبه, 22 اسفند 1391 - 00:26