چهارشنبه 28 شهریور 1397 | Wednesday 19 th of September 2018 صفحه اصلی گروه الکترونیکی کامپیوتر
عنوان فارسی: اسپم فیلترینگ
عنوان انگلیسی: Spam Filtering
دانشجو: خاوری خراسانی علی
استاد راهنما: فرهاد محمدكاظمي
استاد دفاع: عليرضا موحديان
تاریخ ارائه: شهریور ماه 1388
مقطع تحصیلی: کارشناسی
دانشگاه: دانشگاه پیام نور مشهد
موضوعات مرتبط:
رشته های مرتبط: علوم کامپیوتر | مهندسی کامپیوتر - نرم افزار |
تاریخ قرار گیری در سایت: 8 اردیبهشت 1390 ساعت: 23:07:16
تعداد بازدید: 2818 بازدید
چکیده فارسی: در این پایان نامه با مفهوم اسپم و اثراتی که بر روی ارتباطات الکترونیکی دارد اشنا می شویم ، همچنین تعاریف و امارهای شرکت های گوناگون را در این زمینه مورد بررسی قرار می دهیم. برای اینکه بتوانیم با عملکرد اسپمرها و چگونگی ارسال اسپم توسط انها بهتر اشنا شویم عملیات دریافت ایمیل به طور کلی بررسی شده و پروتکل SMTP و حساسیت ان نسبت به دریافت اسپم به عنوان پروتکل اصلی این عملیات مورد بررسی قرار می گیرد. در زمینه ی انتی اسپم معیارهای گوناگونی وجود دارند که عبارتند از معیارهای قانونی ، سازمانی ، رفتاری و تکنیکی ، هر یک از این معیارها به تفصیل بیان می شوند. معیارهای تکنیکی مهمترین معیارهای انتی اسپم می باشند برخی از این معیارها مورد بررسی قرار می گیرند که عبارتند از : بلاک کردن IP ، انواع فیلترینگ ، فرمان های HELO و CSV ، لیست های خاکستری ، نشانه ها و کلمات عبور ، ازمون های پاکت نامه (BATV,SES) ، تصدیق ایمیل های بخش بالک ، سیستم های پرداخت ، ابزار های انتی ویروس و ابزار های ضد جاسوسی. در پایان چند مقاله ی روز دنیا در زمینه ی مقابله با اسپم مورد بررسی قرار می گیرند ، این مقالات در زمینه های بات نت ها ، تغییر ادرس برای ارسال اسپم ، ساختاری ترکیبی از فیلترینگ متن و عکس ، زنجیره های اسپم ، صفحات اموزشی ضد فیشینگ و نیز یک ساختار پیشنهادی برای مقابله با اسپم که توسط اقای Guido Schryen مطرح شده ، می باشند. این ساختار مکمل معیارهای انتی اسپم می باشد و نقش بسزایی در کاهش تعداد ایمیل های ناخواسته دارد ، از اینرو این ساختار پیشنهادی را به طور کامل مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم.
چکیده انگلیسی:
کلمات کلیدی: اسپم فیلترینگ ، معیار های انتی اسپم ، عملیات دریافت ایمیل ، MTA ، MUA ، CMAA.
عنوان بازدید
 1-مقدمه 736
|— 1-1 تاریخچه 745
|— 1-2 اهداف ، روش ها و معماری 713
 2-اسپم و اهمیت تجاری ان 698
|— 2-1 تعریف 694
|— 2-2 امار مربوط به اسپم 689
|— 2-3 طبقه بندی اسپم 680
|—|— 2-3-1 تبلیغات بازرگانی 684
|—|— 2-3-2 تبلیغات غیرتجاری 732
|—|— 2-3-3 کلاه برداری و فیشینگ1 720
|—|— 2-3-4 ایمیل های شوخی غیرواقعی و زنجیره ای 723
|—|— 2-3-5 ایمیل های ساختگی2 636
|—|— 2-3-6 بدافزارها 1 675
|—|— 2-3-7 ایمیل های غیر قابل دریافت2 691
|— 2-4 ضرر اقتصادی 699
|— 2-5 سود اقتصادی 696
 3-عملیات دریافت ایمیل و حساسیت ان در مقابل اسپم 644
|— 3-1 عملیات دریافت ایمیل 1015
|— 3-2 حساسیت پروتکل SMTP در رابطه با اسپم 677
 4-معیارهای انتی اسپم 664
|— 4-1 معیارهای قانونی 632
|—|— 4-1-1 پارامترها 632
|—|— 4-1-2 میزان تاثیر 638
|— 4-2 معیارهای سازمانی 638
|—|— 4-2-1 سیستم های مقابله با سوء استعمال1 593
|—|— 4-2-2 همکاری های بین المللی 594
|— 4-3 معیارهای رفتاری 600
|—|— 4-3-1 محافظت از ادرس های ایمیل 641
|—|— 4-3-2 چگونگی برخورد با اسپم های دریافتی 567
|— 4-4 معیارهای تکنیکی 600
|—|— 4-4-1 بلاک کردن IP 684
|—|— 4-4-2 فیلترینگ 695
|—|— 4-4-3 HELO/CSV 616
|—|— 4-4-4 لیست های خاکستری 641
|—|— 4-4-5 نشانه ها و کلمات عبور 611
|—|— 4-4-6 ازمون های پاکت نامه (BATV,SES) 640
|—|— 4-4-7 تصدیق ایمیل های بخش بالک 655
|—|— 4-4-8 سیستم های پرداخت اندک 607
|—|— 4-4-9 ابزار های انتی ویروس 591
|—|— 4-4-10 ابزار های ضد جاسوسی 627
 بررسی چند طرح ارائه شده جدید در دنیا در زمینه اسپم فیلترینگ و تحلیل یکی از انها 631
|— 5-1 بررسی برخی مقالات روز دنیا در زمینه ی اسپم 670
|—|— 1-بات نت ها : ایا ما جنگ را می بازیم؟ 768
|—|— 2-یک تحقیق در مورد تغییر ادرس هایی که نشان دهنده ی اسپم هستند 731
|—|— 3-یک ساختار فیلترینگ ترکیبی انتی اسپم برای ایمیل های شامل متن و عکس با استفاده از اموزش های افزایشی 722
|—|— 4-زنجیره های اسپمینگ : یک روش جدید برای شناسایی رفتار اسپمرها 678
|—|— 5-صفحه ی ضد فیشینگ: تبدیل صفحه 404 به یک صفحه اموزشی برای کاربران 699
|— 5-2 تحلیل طرح پیشنهادی اقای Guido Schryen برای مقابله با اسپم 656
 -خلاصه و نتایج 724
 منابع و مراجع 674
Compatability by:
آخرین به روز رسانی سایت: سه شنبه, 22 اسفند 1391 - 00:26